De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath} Printen

Re: Gemeenschappelijke raaklijn

 Dit is een reactie op vraag 90980 
Ik snap het nog steeds niet. Hoe doe je dat dan?

Hans B
Leerling bovenbouw havo-vwo - zaterdag 21 november 2020

Antwoord

Snijpunten bepalen?
Bijvoorbeeld $c_1$ en $l$: je zoekt punten die aan $-x+2y=5$ en $x^2+y^2=5$ voldoen; op $l$ geldt $x=2y-5$, vul dat in in de vergelijking van $c_1$: $(2y-5)^2+y^2=5$, omwerken en oplossen: je krijgt één $y$ en dus één $x$. Doe dit nog drie keer ($c_1$ en $m$, $c_2$ en $l$, en $c_2$ en $m$); telkens krijg je één snijpunt.

kphart
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
zaterdag 21 november 2020
 Re: Re: Gemeenschappelijke raaklijn 



home |  vandaag |  bijzonder |  gastenboek |  statistieken |  wie is wie? |  verhalen |  colofon

©2001-2024 WisFaq - versie 3