De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath} Printen

Statistiek en kansrekenen

Bij onze leerkracht moeten wij bij kwantitatief als bij kwalitatief een onderscheid maken tussen continue/discreet EN ordinaal/nominaal. Kunt u even nagaan of onderstaande antwoorden kloppen?
Bedankt!
  • in een klas wordt de lengte van elke leerling gemeten:
    kwantitatief ordinaal continu
  • een gemeente vraagt aan inwoners hoeveel fietsen ze hebben:
    kwantitatief ordinaal discreet
  • in een klas wordt de kleur van de ogen genoteerd:
    kwalitatief nominaal discreet
  • aan 100 leerlingen wordt gevraagd hoe tevreden ze zijn over het eten op school (slecht-voldoende-goed):
    kwalitatief ordinaal discreet
  • welke tablet is het best geschikt voor onderwijsdoeleinden
    kwalitatief nominaal discreet
  • hoe beoordeel je jouw kennis van wiskunde (goed, matige, zwak)
    kwalitatief ordinaal discreet
  • hoeveel euro spendeer je maandelijks aan aankopen op jouw mobiel toestel
    kwantitatief ordinaal discreet
  • hoe kom jij naar school
    kwalitatief nominaal discreet

Tim B.
2de graad ASO - maandag 1 juni 2015

Antwoord

Volgens mij prima - soms is er wel discussie mogelijk. Ik heb één kritiekpunt:
  • welke tablet is het best geschikt voor onderwijsdoeleinden
    kwalitatief nominaal discreet
Ik zou zeggen dat dit ordinaal is.

Groet,

Wie is wie?
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
maandag 1 juni 2015



home |  vandaag |  bijzonder |  gastenboek |  statistieken |  wie is wie? |  verhalen |  colofon

©2001-2024 WisFaq - versie 3