De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath} Printen

Re: Isolijnen

 Dit is een reactie op vraag 67154 
oké! Voldoet het in dit geval trouwens alleen het geven van het punt, of moet ook de rest van de iso-p-lijn getekend worden? En dus de waarde van p geven.

Thom
Leerling onderbouw vmbo-havo-vwo - dinsdag 13 maart 2012

Antwoord

Er staat: construeer dat punt en geef aan hoe je dat punt gevonden hebt.
Er staat nergens: en teken de rest van de bijbehorende iso-p-lijn.
De lol van de constructie nu juist dat je dat punt kunt vinden zonder, de vermoedelijk benaderde, waarde van p te kennen.
Dus nee, een mooie tekening met passerboogjes en al, zoals je dat doet bij een passer en lineaal constructie, zou iedere wiskunde docent in opperste staat van gelukzaligheid moeten brengen.
Je zou zijn gevoel van gelukzaligheid een forse knauw geven als je door meten een benaderde waarde van p zou produceren.

Wie is wie?
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
dinsdag 13 maart 2012



home |  vandaag |  bijzonder |  gastenboek |  statistieken |  wie is wie? |  verhalen |  colofon

©2001-2024 WisFaq - versie 3