De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath} Printen

Ik heb een andere methode gebruikt, maar kom op de zelfde uitslag uit als in de

ik studeer bij Studieplan, daar hebben zij geen docenten
helaas.Ik heb de opgaven gemaakt op een andere methode, maar kom op de zelfde getallen uit als in de
voorbeelden staan aan gegeven.Die zag ik na mijn opgaven gemaakt te hebben, de vraag is wordt dit fout gerekend?
Een kleinvoorbeeld,geef de opp van 600 m2 en de omtrek, ik heb ingevuld 6x100 = 600m2 en de om = 212 mtr of 20x30=600
Zij zeggen 600 delen door 20 x30 = 600 en de om is 100+6+100+6=212 ik heb dus gewoon de uitkomst neer gezet en er geen lang verhaal van gemaakt,want die omtrek kan een ieder zo wel uit zijn hoofd neer zetten, de vraag is moet ik hen methode na schrijven hoewel je exact de zelfde uitkomst krijg? en wordt een andere methode op het examen
fout gerekend? graag zou ik dat van u willen horen.verder
verblijf ik in dezen met de vriendelijke groeten.
cursist VMBO wiskunde

Mas Ha
Docent - zaterdag 6 december 2008

Antwoord

In de lessen van iedere wiskundedocent (in elk geval in de mijne) wordt constant gehamerd op het feit dat een los antwoord geen of vrijwel geen punten oplevert. Het hangt er nu maar vanaf hoe streng de docenten van deze mij onbekende opleiding dit zelfde uitgangspunt hebben.
Uitaraard is het altijd subjectief waar je de grenzen trekt. Een goede andere methode, mits toegelicht, leidt niet tot puntenaftrek. Toevalstreffers leveren terecht niet veel op.
En nu maar hopen op de goede afloop...........

MBL
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
zaterdag 6 december 2008



home |  vandaag |  bijzonder |  gastenboek |  statistieken |  wie is wie? |  verhalen |  colofon

©2001-2024 WisFaq - versie 3