De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath} Printen

Delen door een breuk

Delen met breuken is vermenigvuldigen met het omgekeerde? Klopt dit en is dit de juiste manier om het aan kinderen uit te leggen?

Floor
Student hbo - donderdag 14 oktober 2004

Antwoord

Liever: Een getal delen door een breuk heeft dezelfde uitkomst als het vermenigvuldigen van dat getal met het omgekeerde van die breuk.
Leer je aan om als "docent" zo correct mogelijk te formuleren.

Dit regeltje brengt 0 begrip aan bij leerlingen. Wat betekent het nou wanneer je deelt door een breuk??? Waarom mag dat regeltje uberhaupt toegepast worden??? Ik vind het niets anders als het aanleren van een kunstje. Ik denk dus dat je niet meteen deze regel de groep in moet gooien.
Dat je later deze regel wel introduceert kan ik me voorstellen.

Met vriendelijke groet

JaDeX

Wie is wie?
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
donderdag 14 oktober 2004



home |  vandaag |  bijzonder |  gastenboek |  statistieken |  wie is wie? |  verhalen |  colofon

©2001-2024 WisFaq - versie 3