De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath} Printen

Re: Re: Het ontwerpen van een kansspel

 Dit is een reactie op vraag 10396 
maar anneke kun je me nog een paar voorbeelden geven van die berekeningen met kaarten. Het moet namelijk uiteindelijk een spel worden dat wel uitgevoerd moet kunnen worden. Dus kun je er prijzen bij doen die je kunt winnen bij het trekken van bepaalde kaarten. Alvast bedankt.
groetjes, Anouar

anouar
Leerling bovenbouw havo-vwo - zondag 11 mei 2003

Antwoord

Als je er een 'eerlijk' spel van wilt maken, zou je kunnen denken aan het volgende:
Iemand zet 1 euro in, en krijgt 4 euro terug als hij een hartenkaart trekt, maar hij krijgt niks als er een andere kaart getrokken wordt. Als je dit bijvoorbeeld 1000 keer doet, is er in totaal 1000 euro ingezet, en zal er in ongeveer 250 gevallen 4 euro zijn terugbetaald, dus in totaal ook 1000 euro.
Hier kun je natuurlijk eindeloos op varieren.
Meestal (bij het casino bijvoorbeeld) zijn de uitkeringen in totaal minder dan het totaal aan inzetten, zodat het casino winst maakt.
Ik hoop dat het zo duidelijk is.
succes verder.
groet, Anneke

Wie is wie?
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
zondag 11 mei 2003



home |  vandaag |  bijzonder |  gastenboek |  statistieken |  wie is wie? |  verhalen |  colofon

©2001-2024 WisFaq - versie 3