Algebra

Analyse

Bewijzen

De grafische rekenmachine

Discrete wiskunde

Fundamenten

Meetkunde

Oppervlakte en inhoud

Rekenen

Schoolwiskunde

Statistiek en kansrekenen

Telproblemen

Toegepaste wiskunde

Van alles en nog wat


\require{AMSmath}

 Dit is een reactie op vraag 56266 

Re: Op hoeveel verschillende manieren

Bedankt!
Om het met bewoordingen van de cursus te omschrijven, komt het er dus op neer dat de

S(ample Space) = P4
E = Niemand heeft een eigen overhoring
Ec = Iemand heeft zijn eigen overhoring

Dus
E = 1 - Ec
= 4!-(2·C14+C24+C44)
=
24-(8+6+1)
=9

Voor een klas van 9 leerlingen zou dit zijn
8·8·7·6·5·4·3=161280

Voor n leerlingen wordt dit
(n-1)·(n-1)!/2

Klopt dit of zie ik dit fout?
Alvast bedankt!

Brent
3de graad ASO - zaterdag 16 augustus 2008

Antwoord

Nee, het uiteindelijke resultaat moet wel degelijk dat zijn van slide 32. Het is niet echt bondiger te schrijven dan hoe het daar staat.

Bijvoorbeeld:
n=4 = P[niemand krijgt eigen] = 1 - (1-1/2+1/6-1/24) = 1 - 5/8=3/8 (9 van de 24)

cl
zaterdag 16 augustus 2008

©2001-2024 WisFaq