De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath}

Reageren...

Re: Wat heeft Al-khwarizmi met ons huidige getallenstelsel te maken?

Beste,
Hoe zou je volgende model moeten aantonen:

'A hiker leaves the rim of the Grand Canyon at 8am and hikes to the bottom, arriving there at 4pm. After camping overnight, the hiker climbs out of the canyon the next day by the same route, again starting at 8am and reaching the rim at 4pm. Show that there is some point on the trail that the hiker passes at the same time on both days.'

Bij voorbaat dank
Tom

Antwoord

Noem d(t) het verschil in actuele hoogte op moment t tussen de eerste tocht en de tweede. Welke eigenschappen heeft d(t) dan? Welke stelling is er op toepasbaar? (middelbareschool-stelling zelfs)

Gebruik dit formulier alleen om te reageren op de inhoud van de vraag en/of het antwoord hierboven. Voor het stellen van nieuwe vragen kan je gebruik maken van een vraag stellen in het menu aan de linker kant. Alvast bedankt!

Reactie:

Klik eerst in het tekstvlak voordat je deze knopjes en tekens gebruikt.
Pas op: onderstaande knopjes en speciale karakters werken niet bij ALLE browsers!


áâæàåãäßçéêèëíîìïñóôòøõöúûùüýÿ½¼¾£®©




$\mathbf{N}$ $\mathbf{Z}$ $\mathbf{Q}$ $\mathbf{R}$ $\mathbf{C}$
Categorie: Geschiedenis
Ik ben:
Naam:
Emailadres:
Datum:2-6-2024