De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  prikbord |  gastenboek |  wie is wie? |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ's
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath}

Delen met letters

Geachte heer/mevrouw,
Kunt u mij aub deze 2 vragen uitleggen:
-14xy3 : -28x2y = 1/2 xy2. Mag ik het antwoord zo opschrijven of moet ik de xy2 ook als een breuk opschrijven, waarbij de 1y2in de teller staat en de 2x in de noemer.

Hoe moet ik een som oplossen als de macht van de noemer groter is dan de macht van de teller.
bv. 38x5y2 : -19x3y5. Is het goed als ik in de teller -2x2 heb en in de noemer 1y3?

Met vriendelijke groet,
Marieke

Mariek
Leerling onderbouw vmbo-havo-vwo - woensdag 8 februari 2017

Antwoord

Ik zal je antwoorden geven:

$
\eqalign{
& \frac{{ - 14xy^3 }}
{{ - 28x^2 y}} = \frac{{y^2 }}
{{2x}} \cr
& \frac{{38x^5 y^2 }}
{{ - 19x^3 y^5 }} = - \frac{{2x^2 }}
{{y^3 }} \cr}
$

Het eerste antwoord is niet niet helemaal duidelijk en dat is dan niet goed.

Bij het tweede antwoord kan je de $1$ van $1y^3$ weglaten, maar dan klopt het als een bus.

Wie is wie?
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
woensdag 8 februari 2017



klein |  normaal |  groot

home |  vandaag |  bijzonder |  twitter |  gastenboek |  wie is wie? |  colofon

©2001-2017 WisFaq - versie IIb

eXTReMe Tracker