De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath} Printen

Verschil TI-83 en TI-89

Op school gebruiken wij momenteel de TI-83. Nu las ik laatst dat er over gedacht wordt om de TI-89 ook legaal te maken (om te gebruiken tijdens toetsen e.d.).Wat heeft deze als voordeel? Ik meende nl. te lezen dat 'ie kan differentiëren in symbooltaal bijvoorbeeld.

E.Aalb
Leerling bovenbouw havo-vwo - zondag 11 januari 2004

Antwoord

De TI98 kan inderdaad symbolisch rekenen, maar daarmee leer je, als je het apparaat te pas en te pas inzet, zelf nóg minder vaardigheden opdoen. Dan werkt het dus contraproductief!
Ongetwijfeld zal een dergelijk apparaat wel een keer zijn entree maken in het onderwijs, maar mij is niet bekend dat daar nu al vergevorderde plannen voor bestaan. Wel is er, bij mijn weten, een commissie in het leven geroepen die de mogelijkheden in kaart brengt.
Voorlopig mag je hem dus nog niet gebruiken en ook in de B-studies van het hoger onderwijs kan je er goed buiten, want daar werkt men veel krachtiger computerprogramma's.

MBL
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
zondag 11 januari 2004



home |  vandaag |  bijzonder |  gastenboek |  statistieken |  wie is wie? |  verhalen |  colofon

©2001-2024 WisFaq - versie 3