Algebra

Analyse

Bewijzen

De grafische rekenmachine

Discrete wiskunde

Fundamenten

Meetkunde

Oppervlakte en inhoud

Rekenen

Schoolwiskunde

Statistiek en kansrekenen

Telproblemen

Toegepaste wiskunde

Van alles en nog wat


\require{AMSmath}

 Dit is een reactie op vraag 58625 

Re: Lengteberekeningen

hoi,
euhm wat doet u nu?
hoe kom je aan die -1 ??? (1+x2) / (1-x2) is toch niks met -1 te maken? en hoe komt u aan die 2 ?
srry snap het niet zo goed :$
alvast bedankt
groetjes yann

yann
3de graad ASO - woensdag 11 maart 2009

Antwoord

De eerste stap in de uitwerking is niets anders dan de Euclidische deling (leerstof vierde leerjaar!).

Algemeen:
D(x) = d(x).Q(x) + R(x)

Of

D(x)/d(x) = Q(x) + R(x)/d(x)

Deeltal = deler x quotiënt + rest

Of

deeltal/deler = quotiënt + rest/deler

LL
woensdag 11 maart 2009

©2001-2024 WisFaq