Algebra

Analyse

Bewijzen

De grafische rekenmachine

Discrete wiskunde

Fundamenten

Meetkunde

Oppervlakte en inhoud

Rekenen

Schoolwiskunde

Statistiek en kansrekenen

Telproblemen

Toegepaste wiskunde

Van alles en nog wat


\require{AMSmath}

 Dit is een reactie op vraag 49514 

Re: Re: Procent

IK snap heel goed wat jij bedoelt met niet duidelijk zijn maar zo krijgen wij als ouders het huiswerk onder onze neus. Toch wil ik u nogmaals dank u zeggen.

birgit
Ouder - dinsdag 6 maart 2007

Antwoord

Dat begrijp ik, daarom is het goed om bij foute antwoorden of onbegrip van leerlingen altijd te na te gaan wat de redenering is of wat nu precies het probleem is. Niet zelden blijken leerlingen de vraag gewoon verkeerd te begrijpen (en de docenten soms ook). Soms ligt dat aan de leerling, maar soms ook aan de auteurs...

Zo'n vraag over die melkflessen kan beter: 'je koopt 4 flessen maar je hoeft er maar 3 te betalen' of 'je koopt 4 flessen en je krijgt een extra fles gratis'. Het is een geval van ophefbare onduidelijkheid. Je moet de dingen nooit moeilijker maken dan ze zijn, maar ook niet makkelijker...

WvR
dinsdag 6 maart 2007

©2001-2024 WisFaq