De digitale vraagbaak voor het wiskundeonderwijs

home |  vandaag |  gisteren |  bijzonder |  gastenboek |  wie is wie? |  verhalen |  contact

HOME

samengevat
vragen bekijken
een vraag stellen
hulpjes
zoeken
FAQ
links
twitter
boeken
help

inloggen

colofon

  \require{AMSmath} Printen

Transformatie van een 3d vector

Ik probeer een 3d ruimtespelletje te maken, maar ik weet niet goed hoe ik de besturing moet maken. Elk ruimteschip ( en het kamerastandpunt). Heeft twee vectoren (met de oorsprong in het miden van het schip), waarvan 1 de richting aangeeft en de andere de bovenkant. Om mijn schepen goed te kunnen draaien moet ik het volgende weten.

ik heb twee 3 dimensionale vectoren: a en b. Ze hebben bijde lengte 1 en staan onder een hoek van 901/2. Nu wil ik vector a draaien om de as die in dezelfde richting staat als vector b, over hoek n (graden of radialen maakt me niet uit)

Peter
Student universiteit - zaterdag 20 oktober 2007

Antwoord

Eenvoudigste oplossing. Neem c het uitwendig product van a en b. De lengte van c is ook 1 en deze vector staat loodrecht op a en b. Je nieuwe vector is nu acos(n)+csin(n).

os
Vragen naar aanleiding van dit antwoord? Klik rechts..!
zondag 21 oktober 2007



klein |  normaal |  groot

home |  vandaag |  bijzonder |  gastenboek |  statistieken |  wie is wie? |  verhalen |  colofon

©2001-2022 WisFaq - versie 3