WisFaq!

\require{AMSmath} geprint op maandag 29 april 2024

Re: Nulpunten en niveaus

Beste,

bedankt voor uw snelle antwoord. Het is nu wat duidelijker. Alleen nog bij vraagje C) dit is een tweedegraadsvgl dus ik los dit op met discriminant.
Dit staat althans als hint in de oplossing.
Maar dan krijg ik als discriminant. 1+4z+4y . Hoe moet ik nu dan verder?

bij vraagje D) daar krijg ik een dalparabool. Mijn docent heeft tussen die dalparabool een + gezet en eronder een - en de + domein gearceerd. Ik kom namelijk het omgekeerd uit :(

jerke
3-8-2012

Antwoord

Die discriminant laat je gewoon staan, denk ik. Ik zou als expliciete oplossing dan schrijven:

x=$\Large\frac{1+\sqrt{4y+4z+1}}{2}$ of $\Large\frac{1-\sqrt{4y+4z+1}}{2}$

Zoiets?

Vraag d) geeft als antwoord het gebied onder de parabool y=x2-x+1.

q68095img1.gif

Geel in het plaatje. Zie boven voor de afleiding. Ik denk dat je docent met '-' het gebied bedoelt waar y kleiner is en met '+' het gebied waar y groter is. Dus helemaal goed!

WvR
3-8-2012


© 2001-2024 WisFaq
WisFaq - de digitale vraagbaak voor het wiskunde onderwijs - http://www.wisfaq.nl

#68095 - Functies en grafieken - Student universiteit België