WisFaq!

\require{AMSmath} geprint op donderdag 28 maart 2024

Applet schrijven in java

De opdracht:
Schrijf een applet waarmee de volgende tekening kan worden gemaakt. U mag kleuren en ook het aantal kleuren laten varieren.
Tekening: 9 rijen zeshoeken (rij van 9zeshoeken, rij van 8zeshoeken, rij van 9 zeshoeken enz), dus een vlakvulling met zeshoeken.

Mijn begin:

import logotekenap.·;

public class Inzendopgave1 extends TekenApplet
{
public void initialiseer()
{
maakTraceMogelijk();
}

public void tekenprogramma()
{
zeshoek();

}
void zeshoek()
{
for(int i=0 ; i6; i++)
{ vooruit(100);
rechts(60);
}
}
}

Wat doe ik verkeerd? Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen?

Tjen
21-4-2008

Antwoord

Dag Altiene,

Toevallig weet ik wel het een en ander van de java programmeertaal. Jouw probleem zit in het vertalen naar het Nederlands. Java is oorspronkelijk een Engelse programmeertaal. Het java applet gebruikt de Engelse string "public void init()" om zichzelf te initialiseren. De functie initialiseer() die je zelf hebt gemaakt, kan natuurlijk, maar deze moet je dan vervolgens zelf aanroepen.

Om het applet zichtbaar te maken, moet je "initialize()" gebruiken ipv het vertaalde naar "initialiseer()"...

Verbeterde code:

import logotekenap.*;

public class Inzendopgave1 extends TekenApplet {
public void init() {
maakTraceMogelijk();
}
public void tekenprogramma() {
zeshoek(100);
}
void zeshoek(int lengte) {
for(int i=0 ; i6; i++) {
vooruit(lengte); /* teken een lijn door rechtdoor te lopen van lengte "lengte" */
rechts(60); // Ik neem aan dat dit rechtsom draaien betekent: 60°
}
}
}

Ik hoop dat dit je probleem oplost.

Groetjes

pd
10-5-2008


© 2001-2024 WisFaq
WisFaq - de digitale vraagbaak voor het wiskunde onderwijs - http://www.wisfaq.nl

#55340 - Software - Student hbo